FanniMoz – Amerikában élő magyar youtuber, az amerikai szépségápolási szokásokról | INTERJÚ | GOOD LOOK DAILY Magazin

Mózes Fanni, ismertebb nevén FanniMoz, YouTube vlogger, fő témája a smink és a szépségápolás.

Gimi után Angliába költözött, majd Magyarországra visszatérve egyetemi tanulmányait a Budapesti Corvinus Egyetemen végezte, majd a filmszakmában helyezkedett el, amiben évekig dolgozott. 

A person applying makeup with a brush

Description automatically generated

„úgy éreztem magam, mint egy kisgyerek a cukorkaboltban”– mondja, az Angliába való költözéséről, mert végre lehetősége volt élőben is látni és kipróbálni azokat a termékeket, amiket eddig csak videókat látott.

 Két évet töltött ott, ahol a sminkelés és a bőrápolás világában merült el. 

2022 decemberében költözött Amerikába, először Oregon államban élt, majd tavasszal megházasodott, és jelenleg a férjével Oklahoma államban élnek. 

Az Amerikai életmód és kultúra teljesen új tapasztalat számára, és azon kevesek közé tartozik, akik megpróbálják átlendíteni magukat az emigrációs procedúrák rengetegén.

“Mondanom sem kell, hogy itt élni teljesen más, mint Magyarországon, rengeteg különbség van akárcsak a két állam között (Oregon és Oklahoma)”

Elmondja azt is, hogy a videózással és az én márka építésére több időt kellett volna fordítson eddig, de a jövőben több terve is van,

„nagyon szeretem csinálni, és elképesztően hálás vagyok, hogy még így is kialakult egy több száz emberből álló keménymag, akik minden videómat szívesen megnézik.”

Melyek azok a szépségápolási márkák, termékek, amelyeket Amerikában és Angliában találtál meg, és korábban Európában nem volt lehetőséged kipróbálni?

A brit youtuberek által (Zoella, Tanya Burr, Pixiwoo stb) elég sok bőrápolási márkát ismertem fel amikor kiköltöztem Angliába.

A No.7 hidratálója és a Boots (ottani drogéria) saját márkás C-vitaminja voltak az első termékek amiket megvásároltam a legelső fizetésemből és elképesztően örültem nekik!

Imádtam, hogy végre nem csak a L’oréal ránctalanítóját látom, amit otthon a TV-ben a 40-es korosztálynak reklámoznak, hanem Clinique, Olay, Avene, Kiehl’s, Clarins vagy a La Roche Posay is elérhető volt, bármikor kipróbálhattam őket. 

Az is elképesztő volt számomra, hogy egy komplett sminkecsetkészletet (Real Techniques) a sarki bevásárlóüzletben is lehetett venni, teljesen megfizethető áron es nem kellett Budapestre felutaznom az akkori egyetlen MAC üzletbe, ahol egy alapozóecset már akkor is közel 10.000 forint volt.

Később amikor pedig a benefit cosmeticsnél kaptam egy részmunkaidős sminktanácsadói állast vált szamomra világossá, hogy ha komolyabban szeretnék erről az iparágról tanulni, külföld sokkal jobb hely lesz számomra mint Magyarország. 

Évekkel később Amerikában pedig szó szerint kánaán volt és a bőség zavarával küszködtem. Ami üzletben vagy az üzlet webshopjában esetleg nem elérhető, azt Amazonon megrendeled és másnap már a postaládádban van.

Szó szerint nincs olyan termék amit ne lehetne valahogy beszerezni, még az egészen különleges koreai, mexikói vagy indiai bőrápolási termékeket is megtudod valahogy vásárolni. 

Hogyan változtatta meg az Amerikában való tartózkodás a szépségápolási szokásaidat? Megváltoztatta-e?

Mivel tényleg szinte minden elérhető itt, sokkal könnyebb (és átszámolva sokszor olcsóbb is) rengeteg termék, ez abszolút megváltoztatta a fogyasztói szokásaimat.

Sokkal jobban elkezdtem foglalkozni a bőrápolással, egyre többet kezdtem el kísérletezni és élvezni a lehetőségek tárházát.

A kísérletezés természetesen nem mindig működött, sok dolog volt, amit egy-két használat után egyszerűen nem akartam az arcomra kenni de ettől függetlenül nagyon élveztem az egész folyamatot. 

Hogyan látod az amerikai nők hozzáállását a szépségápoláshoz és a sminkeléshez, a Magyarországon, Európában élő nőkhöz hasonlítva?

Úgy gondolom a magyar nők bőrápoláshoz és sminkekhez való hozzáállása rengeteget változott az elmúlt években ami szerintem ez elsősorban a TikTok-nak és Instagramnak köszönhető.

Én is a Covid alatt töltöttem le a TikTok-ot és meglepődve tapasztaltam, mennyi bőrápolási kontent elérhető.

Egyre jobban elterjedt a “Clean Girl Aesthetic”, ami lényegében arra ösztönözte a nőket, hogy fordítsanak több időt a bőrük ápolására, mert egy szép, egészséges bőrre könnyebb sminkelni, plusz kevesebb dolog is kell.

Ennek köszönhetően úgy gondolom, hogy ma már nem szignifikáns a különbség egy azonos korban lévő, fiatal magyar nő és egy amerikai nő bőrápolási rutinja között.

Az egyetlen különbség talán a már többször említett itteni bőségben rejlik, mint a kínálatban mint pedig az anyagiakban.

Melyek azok a szépségápolási trendek és technikák Amerikában, amelyeket kiemelten károsnak tartasz, és miért?

Egyre jobban kezd elterjedni az a jelenség, miszerint 12-13 éves kislányok beszabadulnak a Sephoraba és tönkreteszik a tesztereket. Majd pedig elképesztően drága, pl: Drunk Elephant Retinolos termékeket vesznek 80-90 dollárokért mert a kedvenc influencerük (aki mondjuk 15 évvel idősebb mint ők) azt ajánlotta.

Szerintem ez elképesztően káros, egy 12 évesnek egyszerűen még nincs szüksége ennyi (és ennyire drága) aktív hatóanyagos termékre de ez már olyan témakör amibe a szülői felelősséget és a social media káros hatásait is bővebben kellene tárgyalni. 

Amerikában, vagy Európában fektetnek nagyobb hangsúlyt az önelfogadásra?

Abszolút, hogy Amerikában, ugyanakkor ezt is óvatosan kell kezelni, mert nagyrésze egyszerű képmutatás.

Nagyon fontos az önelfogadás de ne felejtsük el, hogy ezek a cégek évente milliárd dolláros árbevétellel rendelkeznek a nők kizsákmányolásából.

Azt mondják neked “fogadd el magad de amúgy, lehetne nagyobb a szád, kisebb a csípőd, szebb a bőröd és fényesebb a hajad szóval vedd meg a termékünket/szolgáltatásunk”.

Úgy gondolom, hogy ebben Magyarországon jobban állunk, az emberek talán jobban elfogadják ha nem társadalmilag tökéletes rajtuk valami és inkább azt hangsúlyozzák amit szeretnek magukon.

Milyen szerepet játszik szerinted egy youtube vlogger a szépségápolásban, és milyen hatással van ez a szépségiparra?

Hatalmas! Emlékszem azokra az időkre amikor még Britney Spears-szel vagy J.Lo-val reklámoztak egy parfümöt vagy alapozót, mert ők voltak az úgynevezett IT Girl-ök, aztán a YouTube elterjedése miatt James Charles, Jeffree Star vagy Jaclyn Hill lett a mérvadó és élő reklámtáblákká váltak.

A Gen Z pedig már nem nézi meg a 30 perces youtube videókat mert a figyelmük a TikTok miatt 20-40 másodpercre zsugorodott és az ottani (már celebeknek számító) influencerek véleményére adnak.

Egy-egy ilyen videóért egy 1-2 millióval rendelkező influencer 60 ezer dollárt is elkér, a határ pedig a csillagos ég, így a cégek is belátták, hogy sokkal több pénzt kereshetnek ha Charli D’Amelio-val  reklámozzák a hidratálókrémüket, mintha ezt egy netflixes színésszel tennék. 

Milyen tartalmakra szeretnél összpontosítani a jövőben? Mik a terveid? 

A YouTube-on kialakult “keménymagom” miatt szeretnék továbbra is hosszabb sminkes videókat készíteni a magyar nézőknek de egy 20 perces videó elkészítése is, preppel és vágással együtt sokszor egy egész napot elvesz.

Rengeteg lehetőséget látok angol nyelvű TikTok videók készítésében, hiszen sokkal nagyobb a piac, viszont kevesebb a ráfordított idő és energia. Szeretnék ebbe belevágni és elsősorban életmód videókat készíteni angol nyelven.

Eddig szinte semmit nem osztottam meg az amerikai életről, egyrészt mert nagyon privát vagyok, másreszt pedig sajnos a magyar népnek van egy olyan rossz tulajdonsága, hogy szeretünk a kákán is csomót keresni.

Viszont így a harminchoz közeledve úgy érzem, itt az ideje szimplán magamért csinálni olyan dolgokat, amik az elején megijesztenek és nem foglalkozni azzal ki mit gondol, hiszen mindig lesznek olyanok, akiknek nem leszel elég jó.

Mit üzensz az olvasóknak és a nézőidnek?

Hogy őszintén köszönöm a figyelmüket, a kedves üzeneteket és kommentjeiket és azt, hogy megtiszteltek azzal, hogy a napjukból egy fél órát-órát velem töltsenek el. 

Hozzászólás